penjagaan diri
Posted on Thursday 6 September 2012| ✎ 0 Boboiboy
alhamdulillah,, trial dah tinggal 5 paper lagi,, minggu depan dah subjek KILLER...
memang tak tido seminggu berturut2 lah jawab nya.. :D
errr,, tak nak citer pasal exam,, kalut ceq nanti!!
aku "BLOGWALKING" tengok2 blog orang amboi,, bnyak cerita pasal penjagaan diri..
aku pun nak cerita jugak ahhh~
tapi penjagaan diri aku,, aku tak de lah macam diaorang2,, semua nye kikis jek..hahhaa
WAJAH:
untuk wajah.. ehem2.. aku cuci muka pakai air beras jek,, sapu wajah guna ais..
kalau ade jerawat, aku akan cuci bersih2,, lepas tu guna kunyit untuk kurang kan jerawat tu..
ataupun guna kulit kayu manis..
kadang2 aku guna minyak baby or minyak zaitun untuk bersih kotor pada kulit..
kalau mata aku lesu,, aku guna uncang teh..
hurm.. aku guna tradisional jek..
tapi kalau mood nak guna pencuci muka..
aku biasanya pakai pencuci muka DHERB... 
bukan nya aku tak de produk2.. banyak produk aku pakai.. tapi tak de yang sedap..
bedak pun aku selalu oleskan dengan bedak powder ..
kalau bedak compact ni.. bnyak yang boleh buat liang pori tersumbat...
so aku guna bedak compact bila perlu jek..
untuk bibir pulak.. aku selalu gune LIP CARE NIVEA,,
sebab nye bibir aku sangat kering walaupun dah minum air bnyak!!
bnyak khasiat bile gune tradisional ni..
walaupun  effect nye lambat.. tapi bende tu untuk jangka masa panjang..
DIRI:
aku jugak amal kan minum teh hijau,, and air kulit kayu manis..
bnyak khasiat bile amalkan..
bende tu untuk sistem dalaman,, and untuk kesihatan jugak..
aku bukan suke makan2 ubat kimia ni..
aku juga amalkan makan tomato ,, lobak,, kacang botol,, kacang panjang,, pegaga,,,
and aku makan bende tu dalam keadaan mentah...
sebab nye,, khasiat dia tulen...
hehhee,, 
kalau aku ada masalah nak buang air besar...
aku akan makan SENGKUANG.. sebab dengan pantas..
aku dah hilang masalah tu..
aku bukan nye "kampung " sangat sebab amalkan semua ni.. 
aku buat sebab aku suka ..
aku suka giler buat bende yang bukan2..hahha
tapi bende ni elok coz memang kurang bahan kimia... 
peringatan* aku tak amek jamu.. aku geli bende2 macam tu...
pemakanan aku,, aku tak makan nasi,, 
aku akan makan nasi bile ade function atau nasi goreng,, time tu jek aku makan..
kenapa??
entah lah,, sebab aku dah biasa makan meratah bende lain kot..
and bile aku makan bnyak.. tu makna nye aku tak makan dari pagi...
atau makanan tu favorite aku..
atau aku akan makan byak bile aku nak PERIOD..
lagi pun aku makan time2 jek..
time sekolah,, sarap aku just MILO or HOT COKLAT..
kat sekolah aku tak makan... still kenyang kot.. 
balik baru aku makan,, tu pun just meratah jek..
walau aku makan biskut pun.. berat aku akan naik jugak..
sebab badan aku memang senang nak naik..
lepas makan aku akan minum teh hijau..
aku tak suke minum mase tengah makan,, so aku akan minum lepas makan..
sebelum tidur,, aku mesti minum teh hijau,, 
cuci muka,, gosok gigi,, sembahyang,, lepas tu guna lipcare..
then sapukan minyak baby or zaitun pada kulit tangan and kaki...
sikat rambut.. 
aku tak boleh kalau tak cuci muke sebelum tidur,,
kalau aku tak cuci mesti besok pagi nye muke aku kasar gile!!
INI CARA AKU.. LAIN ORANG LAIN CARA..
MESTI MACAM2 CARA ORANG LAIN BUAT..
HURM.. AKU RASA TU JEK KOT.. 
aku nak pergi beli barang dapur ni.. GTG :)
« Newer Posts | Older Post »
Boboiboy Geng
Hai my sweet folowwer :)
How are you ? my name is nurul mazziana. im sweet 17teen.. smk dato bentara dalam ... this year i will sit in spm examination.. 5 neon .. pure science+ ict ... behave ur self when u are entering my blog.. hv a nice moment ..
spm candidate | disney princess | ice creams


tinggal kan jejak disini :: TERBAIK~